شرح وظایف واحد امور اداری

 


شرح وظایف سرپرست امور اداری و کارگزینی

 ➜ انجام فعالیت های لازم در زمینه پیاده کردن مفاد طرح طبقه بندی مشاغل دولت در مورد مستخدمین وزارتخانه و یا سازمان متبوع با همکاری واحد کارگزینی

جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات در زمینه قوانین و مقررات اداری و استخدامی و نظارت بر حسن اجرای آن

 ➜ تشریک مساعی در تنظیم آئین نامه ها، بخشنامه ها و دستورالعمل های مورد لزوم در ارتباط با نیازهای سازمان متبوع

 ➜سازماندهی فعالیت‌های مربوطه و تقسیم کار و تعیین وظایف و حدود اختیارات و مسئولیت واحدهای تحت سرپرستی

 ➜ ایجاد زمینه های مناسب برای جذب نیروی انسانی متعهد و متخصص و کارآمد و نگهداری نیروهای لایق و شایسته موجود

شرکت در کمیته ها، سمینارها و جلسه های مختلف و گزارش های لازم جهت استحضار مقام محترم اداری و مالی دانشکده

هماهنگ نمودن فعالیت واحدهای تابعه با برنامه ها، هدف های مورد نظر و خط مشی کلی تعیین شده

صدور دستورات لازم بمنظور ایجاد هماهنگی بین واحدهای تحت سرپرستی

نظارت بر حسن امور بانک های اطلاعاتی و تهیه آمار های پرسنلی و نظارت و سرپرستی امور دفتری و بایگانی.

بررسی و کنترل نامه‌های تهیه شده و پاراف آنها

بررسی و رسیدگی به امور حضو و غیاب، عملکرد و ترفیعات

بررسی و کنترل اجرای امور مربوط به سیستم جامع پرسنلی

دریافت دستور و برنامه کار از معاونت اداری و مالی دانشکده

شرکت در جلسات و مطرح کردن خط مشی های اموراداری

تهیه گزارشات لازم و ارسال آنها جهت مافوق و نظارت بر کلیه کارهای عمومی

سایر امور محوله از طرف معاونت مربوطه

همکاری درون و برون بخشی ازجمله واحدهای تابعه معاونت آموزشی – پژوهشی دانشکده همکاری و تقویت ارتباطات اموراداری دانشکده باستاد دانشگاه منطبق با تشکیلات دانشکده

 



شرح وظایف کارپرداز

 ➜
پیگیری و هماهنگی انجام خرید اقلام و اجناس مورد نیاز حسب دستور مقام مافوق و در چارچوب ضوابط خرید و کارپردازی

پیگیری اخذ استعلام بها در خصوص اقلام مورد نیاز از فروشندگان و تامین کنندگان معتبر

تلاش و دقت برای گزینش بهترین نوع کالا و مواد برای خریداری

تهیه نمونه کالا و ارائه به سرپرست مربوطه برای تطبیق با مشخصات آن

کسب آگاهی دقیق از مشخصات فنی و نرخ اجناس جهت حصول اطمینان از تطابق با مشخصات اقلام درخواستی

پیگیری و اقدام جهت حمل اجناس خریداری شده به انبار

تحویل اجناس خریداری شده به انبار و دریافت رسید

دریافت استعلام بها پس از تأمین اعتبار و دریافت تنخواه‌گردان لازم

تنظیم سند هزینه از اجناس خریداری شده برابر با فاکتور

ارائه اسناد و دریافت مجدد تنخواه‌گردان

واریز حساب تنخواه گردان پس ار اتمام مبلغ به حسابدار و جمعدار مربوط و در خواست تنخواه گردان مجدد

اقدام در مورد ثبت اجناس خریداری شده در دفاتر مربوطه

انجام سایر امور محوله در حوزه وظایف سازمانی از سوی مقام مافوق




شرح وظایف مسئول دبیرخانه و نامه رسان

تحویل نامه به کلیه واحدهای موجود در ساختمان دانشکده و دریافت رسید و امضاء از گیرنده نامه.

ارسال دستی نامه، دریافت مکاتبات، نشریات، نامه‌های اداری، مدارک و احکام، دعوتنامه‌ها، و سایر مستندات و ثبت در دفتر رسید.

ثبت کلیه نامه های ارسالی صادره در دفاتر مربوطه

تفکیک و توزیع و تحویل مکاتبات و مستندات به گیرندگان آنها و دریافت رسید حسب نیاز

عودت مستندات و نامه هایی که بنا بر دلایلی به گیرندگان مربوطه تحویل نشده است

توزیع نشریات و مجلات بین مدیران و واحدهای مربوطه

توزیع دعوتنامه ها و کارت های تبلیغاتی بین واحد های مجموعه

بردن برخی از نامه ها و قراردادها به سایر دانشکده ها جهت گرفتن امضاء

پاسخ به مراجعین جهت ردیابی در خواست های مربوط

دریافت نامه ها، نشریات،‌ پرونده ها، احکام ، دعوت نامه ها ،‌ روزنامه ها، کتب، جزوات، امانات و توزیع آنها بین افراد واحدها ی مختلف و اخذ رسید در صورت لزوم

مراقبت در نگاهداری اسرار محرمانه در حدود وظایف شغلی

پیگیری تلفنی و حضوری ارباب رجوع و همکاران

انجام سایر امور محوله در حوزه وظایف سازمانی از سوی مقام مافوق



شرح وظایف نماینده رفاهی

 ➜ پیگیری کلیه امور مربوط به بیمه تکمیلی درمان و اموال کارکنان دانشگاه؛

 ➜پیگیری تسهیلات رفاهی با اماکن اقامتی در مشهد و سایر شهرها

 ➜اطلاع رسانی سهمیه بندی و ثبت نام متقاضیان به منظور استفاده از اماکن اقامتی

 ➜انجام امور مربوط به پرداخت تسهیلات نقدی در قالب وام (تسهیلات نقدی خرید خودرو، خرید کالا و قرض الحسنه) به کارکنان دانشگاه؛

 ➜پیگیری کلیه امور مربوط به کارتهای رفاهی(سامان)

 


.

شرح وظایف متصدی امور دفتری و بایگانی

 دریافت نامه‌ها, اوراق, پرونده‌ها و سایر مکاتبات رسیده

 ➜تفکیک کلیه نامه‌های صادره و ارسال آنها به واحدهای ذیربط و ارسال سوابق نامه‌ها برای بایگانی

 ➜شماره گذاری و برگ شمار نامه ها در پرونده ها

 ➜تفکیک, حفظ و نگهداری نامه‌ها, اوراق, اسناد, مدارک و پرونده‌ها براساس اصول صحیح و متناسب با روش‌های تعیین شده

 ➜انجام اقدامات لازم برای نگهداری و بایگانی کردن سوابق, اوراق, نامه‌ها و گزارشات و سایر اسناد و مدارک مربوط نظیر صورت‌برداری,

 ➜طبقه‌بندی, کدگذاری و بایگانی پرونده‌ها طبق دستورالعمل‌های مربوط

 ➜پیوست کردن پرونده‌ها یا سوابق مربوط به نامه‌ها طبق دستور

 ➜تبدیل پرونده‌های مختومه به بایگانی راکد با اجازه مسول مربوطه

 ➜بایگانی و نگهداری کلیه سوابق کارکنان اداره کل به تفکیک ( رسمی، پیمانی، قراردای)

 ➜بایگانی کلیه گزارشات ارسالی از استانها به تفکیک معاونتها و حوزه های دانشگاه

 ➜بایگانی کلیه گزارشات مأموریتها مرخصیها و...ی کارکنان به تفکیک

 ➜انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق


 

شرح وظایف انباردار

مدیریت و کنترل امور ورود و خروج، ثبت، نگهداری و کنترل موجودی انبار با رعایت ضوابط مربوطه

تحویل و کنترل کالای وارده به انبار و امضا قبوض و فرمها و اسناد مربوطه

کنترل کالاها از لحاظ انطباق کمی و کیفی با نمونه‌ها و مشخصات مندرج در حواله و اسناد و درخواستها در هنگام تحویل و تحول

تعیین مکان مناسب برای انبار کردن انواع کالاها با توجه به نوع، وزن، حجم و میزان مصرف آنها

رسیدگی به موجودی انبارها و آگاه کردن کارپردازان برای تجدید سفارش

انجام مراقبتهای لازم در حفاظت و ایمنی انبارها برای جلوگیری از فساد، شکستگی و دیگر خطرات منجمله ایمنی در زمان آتش‌سوزی

طبقه‌بندی و شماره‌گذاری اجناس و مواد انبار برای قراردادن آنها در مکان مناسب و در صورت نیاز الصاق برچسب به آنها

رسیدگی به موجودیهای انبار و صورت‌برداری از کالاهای موجود در فواصل معین

تهیه گزارش مالی انبار و قیمت اجناس ورودی به انبار و نیازمندیهای مربوطه

انجام امور انبارگردانی و ارائه گزارشات ادواری و موردی از موجودی انبار به مسئولین مربوطه

پیگیری نصب و راه اندازی سیستم های رایانه ای کنترل موجودی و انبار در مجموعه جهاد دانشگاهی

شناسایی کالاهای راکد قبل از رسیدن تاریخ انقضاء آن و نیز خرید کالاهای مورد نیاز واحدها و شارژ انبار قبل از صفرشدن کالاها

تطبیق کلیه درخواستها اعم از خرید یا حواله از انبار براساس موافقت مسئولین واحدها و امضاء ریاست یا معاونت پشتیبانی و هماهنگی با مدیر امور مالی

مدیریت و حراست بر فضا های فیزیکی انبار و موجودی ها مطابق استانداردهای مربوطه

انجام سایر امور محوله در حوزه وظایف سازمانی از سوی مقام مافوق



Template settings