آزمایشگاه ارگونومی دانشکده بهداشت

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران

 

مسئول آزمایشگاه:

کارشناس آزمایشگاه:

تلفن:

 



ردیف

نام دستگاه

مشخصات دستگاه

کشور سازنده

1

دستگاه ثبت فشار تماسی شرکت

ERGO KIT / ERGO FS 16

دستگاه Ergo-FS16 با دارا بودن 16 الکترود قادر به ثبت سیگنال های نیروی فشاری به سطح سنسورها می باشد که در حوزه اندازه گیری و ارزیابی های ارگونومی و بیومکانیکال کابرد فراوان دارد. دستگاه حاضر سیگنال های خام نیروی را ثبت و  در کارحافظه ذخیره می کند.  محققان می توانند دیتاهای خام را با افزونه متلب  که به صورت پک نرم افزاری ارائه می گردد به نیرو با واحد نیوتن تبدیل و  در مطالعات خود استفاده نمایند.  این دستگاه سیگنالهای خام نیرو را به صورت بلوتوث به گوشی موبایل ارسال می کند که امکان مشاهده ثبت داده ها را به صورت همزمان فراهم می  نماید.

مشخصات دستگاه:

 16 سنسور مقاومتی نیرو FSR) )

 فرکانس ثبت 10 هرتز

 رزولوشن دستگاه 10 بیت

 نیروی فعال سازی سنسور 0.1 نیوتن

ثبت نیرو تا 100 نیوتن

تفکیک نیرو از 1 نیوتن

ذخیره همزمان تاریخ و ساعت +نیرو

ارسال سیگنالها با  بلوتوث و USB

دمای کارکرد c30 – تا c 70 +

قطر سنسورها 18.8 میلیمتر

طول سیم الکترودها 1.5 متر

* برای رویت و حتی ذخیره اطلاعات همزمان از سنسورها چه به صورت نمودار یا دیتاهای خام، ابتدا باید اپلیکیشن Serial Bluetooth Terminal   را از پلی استور بر روی گوشی خود نصب نمایید. سپس با کد 1234 بلوتوث دستگاه را با گوشی موبایل یا سایر وسایل Pair نمایید.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه ثبت فشار به سایت  ارگوکیت.  Ergonomickits.com  مراجعه نمایید.

ایران

شرکت

ERGO KIT

2

کولیس دیجیتال INSIZE

کولیس دیجیتال 20 سانت اینسایز مدل 200-1108 قابلیت اندازه گیری اجسام مختلف در بازه 0 تا 200 میلیمتر با دقت 0.01 میلیمتر را دارد. این کولیس باکیفیت توسط برند اینسایز که یکی از معتبر‌ترین برند‌ها در زمینه تولید ابزارآلات اندازه گیری است در کشور چین و تحت لیسانس اتریش تولید می‌شود. کیفیت ساخت و همچنین دقت بالای کولیس اینسایز دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد تا با اطمینان خاطر به سراغ اندازه گیری اجسام مختلف با دقت بالا بروید. با این مدل کولیس دیجیتال اینسایز می توانید اندازه گیری های خود را در دو واحد اینچ و میلیمتر انجام دهید. از قابلیت های ویژه این محصول داشتن درگاه خروجی micro USB جهت انتقال داده‌ها به کامپیوتر است که توسط کابل مخصوص انجام می‌پذیرد و امکان ذخیره سازی مقادیر اندازه گیری شده را فراهم می‌کند.

ایران

3

دستگاه ثبت فعالیتهای فیزیکی

Fibion Activity Tracker

 

دستگاه ثبت فعالیتهای فیزیکی شامل راه رفتن، نشستن، ایستادن به صورت طولانی مدت

 

اسپانیا

4

سنسور اصلاح پوسچر

Posture Trainer and Smart Posture Corrector

دستگاهی جهت اصلاح ساختار قامتی و وضعیت بدن هنگام فعالیت‌های روزمره می باشد که نقش مهمی در سلامت و ساختار اسکلتی – عضلانی دارد. با ایجاد لرزش در زمان وضعیت پوسچر نامناسب، باعث اصلاح وضعیت فرد می شود.

چین

5

دستگاه الکتروگونیامتری

دستگاه زاویه سنچ ارگوکیت برای اندازه گیری زوایای Roll و Pitch می باشد. دیتاها به صورت بلوتوث به گوشی هوشمند شما ارسال می گردد. فرکانس نمونه برداری از 2 تا 32 هرتز قابل تنظیم می باشد. تعداد سنسورها برای ثبت زاویه قابل تنظیم و اضافه کردن می باشد.

ایران

شرکت

ERGO KIT

6

سیستم ثبت تعامل انسان و ربات

این دستگاه شامل بازوی رباتیک با قابلیت  ثبت میزان خطا ، مدت زمان خطا ، هشدار خطا ، ثبت عملکرد اجرای وظیفه شناختی می باشد

 

ایران

شرکت

ERGO KIT

7

متر نواری

متر ابزار اندازه گیری قابل حمل برای تعیین کمیت ابعاد اشیا و یا فاصله بین آنها می باشد. متر ها بر اساس واحد های مختلف طول از جمله سانتی متر، اینچ و ... علامت گذاری می شوند.

ایران

8

متر پارچه ای

متر ابزار اندازه گیری قابل حمل برای تعیین کمیت ابعاد اشیا و یا فاصله بین آنها می باشد. متر ها بر اساس واحد های مختلف طول از جمله سانتی متر، اینچ و ... علامت گذاری می شوند.

ایران

9

دستگاه ثبت فشار خون

این دستگاه جهت ثبت فشار خون می باشد.

آلمان

10

دستگاه شبیه ساز رانندگی

این دستگاه توسط شرکت فناور شبیه ساز نصیر طراحی و ساخته شده است. با استفاده از شبیه ساز رانندگی، کاربر در معرض یک محیط شبیه سازی شده قرار می گیرد، به طوری که احساس حضور در محیط  واقعی به او دست خواهد داد و این احساس حضور به وسیله تعامل کاربر با محیط و غوطه ور شدن در آن ایجاد میگردد. دستگاه شبیه ساز رانندگی،  قادر به اندازه گیری سرعت واکنش افراد در برابر محرک های تعریف شده، میزان انحراف از مسیر مستقیم و اجرای سناریوهای مختلف داخل و برون  شهری می‌باشد. با همکاری گروه بهداشت حرفه ای.

 

ایران

11

داینامومتر

یکی از تجهیزات پزشکی در شاخه ی ارتوپدی می باشد . در روال درمان های ارتوپدی برای سنجش میزان پیشرفت درمان و اندازه گیری قدرت عضلانی و انقباض ماهیچه ای از دستگاه دیناموتر پزشکی استفاتده می شود .  بدین ترتیب که از بیمار خواسته می شود که اهرم دستگاه را فشرده کرده . دستگاه دینامومتر پزشکی توسط این عمل می تواند قدرت عضلانی و انقباض ماهیچه سنجیده و نمایش دهد. با همکاری گروه بهداشت حرفه ای.. 

چین

12

بیوفیدبک

از این دستگاه جهت ثبت بازخورد استفاده می شود.. با همکاری گروه بهداشت حرفه ای.

ایران

13

اتاقک آنتروپومتری

دستگاه آنتروپومتری به همراه صندلی آنتروپومتری و قابل تنظیم، برای اندازه گیری ابعاد بدن انسان به منظور طراحی وسایل و  تجهیزات. . با همکاری گروه بهداشت حرفه ای.

 

 

ایران

14

تردمیل

بر اساس پروتکل های مختلف میتوان سرعت و شیب تردمیل را مطابق پروتکل مورد نظر تنظیم نموده و بر اساس فعالیتهای بدنی افراد روی تردمیل میتوان توان  فیزیکی و با لینک شدن با سایر تجهیزات دیگر پارامترهای فیزیولوژیکی همچون ضربان قلب، نرخ تنفس و ... آن ها را سنجید. . با همکاری گروه بهداشت حرفه ای.

چین

15

ارگومتر

از ارگومتر برای ارزیابی توان بی هوازی و تعیین حداکثر، حداقل و متوسط توان استفاده میشود. بر اساس پروتکل های مختلف با تغییر در سرعت رکاب زدن یا بار کار، توان فیزیکی و آمادگی هوازی افراد سنجیده می شود. از این دستگاه جهت اندازه گیری و محاسبه کار و توان به هنگام فعالیت بر روی دوچرخه استفاده می شود.. با همکاری گروه بهداشت حرفه ای.

 

 

ایران

16

دستگاه تحریک الکتریکی مغز

Neurostim2


ویژگی‌ دستگاه تحریک الکتریکی مغز دارا بودن مد‌های تحریک :

   tDCS tACS tRNS tPCS

 

ایران

مدینا طب

17

دستگاه صفحه نیرو
(Force plate)


صفحه ی نیرو سنج یک سنسور کف که نیروی عکس العمل زمین را در تمامی سطح تماس در وضعیت ایستا و پویا اندازه می گیرد..با همکاری دانشکده توانبخشی

سوییس

18

سنجش کف پا

Foot Scan System (RSS Scan)

 

قابلیت سنجش فشار کف پا،  با همکاری دانشکده توانبخشی

بلژیک

19

الکتروگونیامتر

ابزاری به منظور اندازه گیری دامنه حرکتی مفاصل بصورت داینامیک . با همکاری دانشکده توانبخشی

 

 

 

 

 

ایران

20

دستگاه الکترومیوگرافی سطحی

جهت ارزیابی سلامت عضلات و سلول های عصبی کنترل کننده آنها (نرون های حرکتی) مورد استفاده می باشد. با همکاری دانشکده توانبخشی

ایران

21

دستگاه آنالیز حرکت

دستگاه تجزیه و تحلیل حرکات ابزاری است که اهداف بالینی و پژوهشی دارد. با همکاری دانشکده توانبخشی

 

 

 

آمریکا

22

 
دستگاه استادیومتر


دستگاه استادیومتر جهت اندازه گیری قد و وزن

ایران

23

دینامومتر

از این ابزار برای ارزیابی و سنجش قدرت عضلات پنجه دست و انگشتان به صورت ایستا استفاده میشود.

آمریکا

24

دینامومتر

از این ابزار برای ارزیابی و سنجش قدرت عضلات کف دست استفاده میشود.

 

 
Template settings