بررسی ارتباط بین بازاریابی داخلی با رضایت شغلی پرستاران شاغل در بیمارستان موسوی زنجان در سال 1400
دفاع پایان نامه دانشجو فرشته قشمی تحت عنوان" بررسی ارتباط بین بازاریابی داخلی با رضایت شغلی پرستاران شاغل در بیمارستان موسوی زنجان در سال 1400" به راهنمایی سرکار خانم دکتر خارقانی مقدم مورخ "1401/04/01" برگزار گردید.
دفاع پایان نامه دانشجو فرشته قشمی مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش پرستاری جامعه نگر، تحت عنوان " بررسی ارتباط بین بازاریابی داخلی با رضایت شغلی پرستاران شاغل در بیمارستان موسوی زنجان در سال 1400" به راهنمایی سرکارخانم دکتر خارقانی مقدم و مشاوره سرکار خانم دکتر ابوالقاسمی مورخ "1401/04/01" در سالن کنفرانس برگزار گردید.
چکیده :
مقدمه
پرستاران به عنوان یکی از اصلی ترین ارکان بخش سلامت همواره مورد توجه پژوهشگران بوده اند. با توجه به حساسیت کاری، شرایط دشوار و فرسودگی شغلی بالا، رضایت شغلی پرستاران در بازاریابی داخلی مطرح شده است. در این پژوهش تلاش شده است تا ارتباط بین بازاریابی داخلی با رضایت شغلی پرستاران بیمارستان آیت اله موسوی زنجان در سال 1400 بررسی گردد.
روش انجام کار
در این مطالعه، 235 نفر از پرستاران شاغل در بیمارستان آیت اله موسوی زنجان سه پرسشنامه شامل مشخصات دموگرافیک، پرسشنامه استاندارد بازاریابی داخلی مونی و فورمن و پرسشنامه استاندارد رضایت شغلی مینه سوتا را تکمیل نمودند، سپس دادهها وارد نرم افزار SPSS22 و مورد پالایش قرار گرفته شد. برای بررسی ارتباط بین متغیرهای کیفی از آزمون کای دو استفاده گردید. تمامی آزمونها در سطح اطمینان 95 درصد انجام شد.
یافتهها
میانگین بازاریابی داخلی در مطالعه حاضر 73/37 بود، همچنین میانگین رضایت شغلی در مطالعه حاضر71/57 بود. میانگین مولفههای رضایت شغلی و بازاریابی داخلی در سطوح تاهل و جنسیت برابر بود. در مورد سطح تحصیلات این میانگین در مورد پاداش و چشم انداز برابر نبود. بین بازاریابی داخلی و مولفه هایش و رضایت شغلی و مولفه هایش همبستگی معنی دار وجود داشت(05/0P<).
نتیجهگیری
بیمارستان باید از اثر محیط کاری روی کارکنانش آگاه باشند. دانش و توانایی درک عوامل تعیین کننده حالت ها، نگرش ها و رفتارهای مؤثر کارکنان بیمارستان برای تمام افراد درگیر شامل مدیران، کارکنان، مشتریان و جامعه در کل مهم می باشد. به منظور بهبود رضایت شغلی کارکنان، مدیران بیمارستان ها متعهد به ارائه ی راهکارهای مداخله ای می باشند.
کلید واژهها
بازاریابی داخلی، رضایت شغلی، پرستاران، بیمارستان
عنوان مقاله :
بررسی ارتباط بین بازاریابی داخلی با رضایت شغلی پرستاران شاغل در بیمارستان موسوی زنجان در سال 1400
کامنت