• 1404/02/07 - 09:44
  • - تعداد بازدید: 46
  • - تعداد بازدید کنندگان: 42
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

جلسه ژورنال کلاب آقای محمدباقر عاقبت بخیر دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار برگزار شد

جلسه ژورنال کلاب آقای محمدباقر عاقبت بخیر دانشجوی دکتری بهداشت حرفه ای با عنوان « ارزیابی دستگاه‌های تصفیه هوای خودرو از نوع یونیزه‌کننده در شرایط واقعی رانندگی " به راهنمایی جناب آقای دکتر رسول یاراحمدی – جناب آقای دکتر حسین ابراهیمی در تاریخ 26 فروردین 1404 ساعت 12:00-10.00 در سالن شهید رحیمی برگزار شد.

347701.mp3 جلسه ژورنال کلاب آقای محمدباقر عاقبت بخیر دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار برگزار شد

محمدباقر عاقبت بخیر در جلسه ژورنال کلاب خود به بیان نتایج مطالعه ای با هدف ارزیابی دستگاه‌های تصفیه هوای خودرو از نوع یونیزه‌کننده در شرایط واقعی رانندگی پرداخت. در مطالعه ارائه شده، عملکرد ۱۳ دستگاه تصفیه هوای مختلف از نوع یونیزه‌کننده از نظر انتشار ازن و یون در شرایط آزمایشگاهی بررسی شده بود و پژوهشگران در این مطالعه نشان دادند که از میان دستگاه‌های بررسی‌شده، چهار دستگاه یونیزه‌کننده بیشترین نرخ تولید اُزُن (بیش از 300 ppb) را در محیط آزمایشگاهی را داشتند. با این حال، در آزمایش میدانی در داخل خودرو، به دلیل ضریب رقیق‌سازی بالا و جذب اُزُن بر سطوح داخلی خودرو، غلظت ازن به 3 ppb تقلیل پیدا می کرد.

نتایج حاصل از مطالعه نشان داد که بر اساس بازده حذف ذرات معلق، یکی از دستگاه های تصفیه کننده مورد بررسی با حدود 82 درصد حذف اُزُن، بیشترین عملکرد را در تصفیه هوا داشت و بالاترینمیزان گردش هوا  بر اساس غلظت تعداد ذرات نیز متعلق به همین دستگاه بود.

در نهایت، پژوهشگران نتیجه گرفتند که دستگاه‌های تصفیه هوای مبتنی بر فیلتر HEPA به دلیل عدم تولید یون و اُزُن و کارایی مناسب در حذف ذرات، انتخاب مناسبی برای بهبود کیفیت هوا در فضاهای کوچک، از جمله خودرو، محسوب می‌شوند. آن‌ها همچنین پیشنهاد کردند که در مطالعات آینده، بررسی مدل‌های قدرتمندتر مبتنی بر HEPA برای کاربرد در خودروها به عنوان دستگاههای تصفیه کننده هوا و در سفرهای طولانی مد نظر قرار گیرد.
  • گروه اخبار : اخبار,اطلاعیه ها,جلسات ژورنال کلاب
  • کد خبر : 347701
:
کلیدواژه ها
محمدحسن امیری
خبرنگار

محمدحسن امیری

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings